IFS HPC – produkty konsumenckie
Zwiększ swoją zdolność do konsekwentnego spełniania oczekiwań klientów w zakresie jakości i bezpieczeństwa produktów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów zarządzania łańcuchem dostaw.
Certyfikacja systemu produkcji wyrobów według standardu IFS HPC – Consumer Products dowodzi zaangażowania firmy w bezpieczeństwo, jakość, legalność i ciągłe doskonalenie produktów konsumenckich.
Czym jest standard IFS HPC – Consumer Products?
IFS HPC jest międzynarodowym standardem oceny zgodności produktu i procesu w odniesieniu do bezpieczeństwa i jakości produktów konsumenckich. Standard IFS HPC ma zastosowanie do dostawców na wszystkich etapach przetwarzania produktów.
Standard IFS HPC jest wynikiem współpracy branży produktów konsumenckich , dystrybutorów i jednostek certyfikujących. Jego celem jest zapewnienie, że producenci artykułów gospodarstwa domowego i higieny osobistej dostarczają na rynek bezpieczne, zgodne z przepisami i wysokiej jakości towary.
IFS HPC obejmuje cztery grupy produktów
- Kosmetyki (np. kosmetyki do makijażu, balsamy, szampony, kremy itp.)
- Produkty chemii gospodarczej (np. detergenty, zmiękczacze, środki czyszczące, patyczki zapachowe itp.)
- Produkty gospodarstwa domowego codziennego użytku (np. rękawice gospodarcze, papier do pieczenia, miotły, folia aluminiowa itp.)
- Produkty higieny osobistej (np. tampony, pęseta, gąbki do kąpieli, pieluchy itp.)
- Odpowiedzialność kierownictwa wyższego szczebla
- System zarządzania jakością i bezpieczeństwem produktu
- Zarządzanie zasobami
- Planowanie i proces produkcji
- Pomiary, analizy, działania korygujące i zarządzanie incydentami
- Opcjonalnie można dodać aspekt obrony wyrobu
Korzyści wynikające z uzyskania certyfikatu
Oczekiwania klientów co do jakości i bezpieczeństwa produktów gospodarstwa domowego i higieny osobistej są coraz większe. Ze względu na potencjalny bezpośredni wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo konsumentów, transparentność jest niezbędna do budowania zaufania konsumentów.
Norma ta umożliwia Państwa organizacji czerpanie korzyści z:
- Bardziej efektywnego wykorzystania zasobów.
- Zmniejszenia zapotrzebowania na audyty u klientów.
- Możliwości skrócenia całkowitego czasu audytu poprzez połączenie kilku audytów.
- Większej elastyczności dzięki podejściu opartemu na ryzyku.
- Lepszej reputacja firmy jako producenta bezpiecznych wyrobów o wyższej jakości, to także lepszy dostęp do rynków.
- Możliwości prowadzenia handlu z klientami wymagającymi audytów strony trzeciej.