DNV obejmuje mniejszościowy pakiet udziałów Valoritalia
Federdoc sprzedała DNV 2% swoich udziałów w Valoritalia. Posunięcie to wspiera przyjętą przez Federdoc strategię rozwijania rynków międzynarodowych i wprowadzania innowacji do aktualnego portfela usług.
Valoritalia jest wiodącym włoskim graczem na rynku regulacyjnym certyfikacji produktów spożywczych. Spółka zajmuje dominującą pozycję w sektorze winiarskim, kontrolując ponad 50% tego rynku. Valoritialia jest kontrolowana przez Federdoc, federację zrzeszającą niemal wszystkie włoskie winnice działające w ramach systemu klasyfikacji win (DOCG-DOC-IGT).
Głównym zadaniem Valoritalia jest zagwarantowanie i ochrona unikalnych cech, metod produkcji, a także pochodzenia włoskich win. Powiązany z tym system oznaczeń umieszczanych na etykietach zarówno w obrocie krajowym, jak i międzynarodowym, jest dla odbiorcy źródłem informacji o winach, a także gwarancją ich pochodzenia i jakości.
„Partnerstwo to jest dla DNV wyjątkową okazją do współpracy z podmiotem referencyjnym włoskiego sektora winiarskiego. Szczerze cieszymy się, że możemy pomóc w rozwijaniu nowych możliwości i budowaniu rozpoznawalności włoskich win wśród międzynarodowych konsumentów w sposób oparty na wiarygodności”, mówi Renato Grottola, Global Director Digital Assurance & Supply Chain w DNV-Business Assurance.
Valoritalia ma świadomość rosnącego popytu na włoskie wina na rynkach zagranicznych. Aby móc wykorzystać związane z tym szanse, należy zapewnić możliwość rozpoznawania autentyczności i pochodzenia włoskich win. DNV wnosi do tej współpracy wiedzę i doświadczenie zakresie certyfikacji i weryfikacji, będące wynikiem ponad 150-letniej obecności na światowych rynkach branży spożywczej, jak i w innych sektorach.